Dag 8 – 180 timmar.

Det går ju faktiskt bra det här. Jag lyckades inte hålla mig borta från låtsas-snus (som Onico), men jag kan göra perioderna då jag är helt utan längre och längre. Fortfarande ingen ångest och småätarsuget är faktiskt under kontroll.
Fredagen klarade jag helt utan nikotinspray, men det har blivit några dagliga doser sedan dess. Dock mycket färre än vad jag hade förväntat mig. Men totalt sett går det bra för mig.

Träning är däremot en annan femma. Det program jag började med i November kom av sig lite. Speciellt förra veckan då jag blev rejält förkyld.
Jag upptäckte hur som helst att när jag gick upp i vikt i benböj och marklyft blev ryggen aldrig riktigt o-öm. Det beror troligen på bristande teknik, men också på att min ergonomi i hemmet, speciellt när en liten bebis är inblandad, lämnar en hel del att önska. Hela axel-, nack- och ryggpartiet är också sargat. Till och med till sådan grad att jag börjar få problem med magmusklerna som krampar och låser sig för att kompensera för min dåliga hållning.

Så nu börjar jag leta efter mängder av information. Jag behöver kombinera styrketräning, rörlighetsträning, konditionsträning och avslappning med start för några veckor sedan. Jag tror inte att det finns något komplett program, så research och sedan bygga ihop något själv får bli lösningen.

Men det blir nog rätt kul att klura på, testa och utvärdera.

One thought on “Dag 8 – 180 timmar.

  1. Hej, Dan

    Hoppas din träning går bra. Kanske ett styrkebälte kunde hjälpa mot ömmandet i ryggen? Det ger åtminstone mig väldigt påskyndad återhämtning, eller det frestar väl inte på lika mycket under utförandet, rättare sagt.

    Ha det!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *