Så sant som det var sagt/skrivet.

Martina beskriver sina funderingar om att göra det man hatar. I mitt fall är det ju inte riktigt så att jag hatar att motionera. Jag tycker ju i själva verket väldigt mycket om att röra på mig och det skadar inte om det gör lite mysont dagen efter. Men så var det just det där med omedelbar jämte fördröjd belöning… Det är inte kul att vara drabbad av latmask, men jag har hört att motion hjälper även mot den – hur paradoxalt det än kan låta. Så lite bäbissteg en tisdag kväll, en kort tur förbi återvinningsstationen och hem igen. Någon glad människa kanske får nyttja några av våra överblivna kläder.

Så här andra veckan in på Andra Halvlek börjar jag så långsamt hitta en bra matrutin. Intermittent fasta, precis som tidigare. Det har visat sig framgångsrikt och funkar bra. Under förra veckan testade jag att äta middag (omkring 18.00) och sedan ta en proteindrink innan läggdags. Det fungerade jättedåligt och uppmuntrade mig snarare till överätande. Nu testar jag det motsatta. Proteindrink till middag och kvällsmat innan läggdags. Har fungerat perfekt hittills.

Proteindrinken ser för övrigt ut så här:

  • 30g proteinpulver
  • 1 tsk L-leucin
  • Ett ägg
  • 1,5 dl kokosmjölk
  • 1 dl vatten
  • 50-70g Kung Markattas kokosolja, smält

Det smakar kokos. Inte fasligt gott men inte illa. Rysligt mättande och med en överhängande risk att den komma att kräva klädnypa över näsan förr eller senare. Jag ska nog experimentera med vanligt smör och grädde istället för kokosmjölk vad det lider. I samma veva ska jag nog överväga att introducera ett kryddmått vaniljpulver också. Det kan nog bli krämigt och trevligt. Och det här är förstås inte mitt orginalrecept. Det grundläggande receptet hittade jag här och modifierade det sedan med lite annat smått och gott för att göra det än mer energirikt och nyttigt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *