Och så invägningsposten och den närmaste tiden.

Japp, paleoexperimentet är nu över. Jag har tappat bort hungers- men dessvärre också mättnadskänsla. Det funkar inte för mig. Det resulterar bara i att jag överäter. Med en så pass fettfattig kost som paleolitisk kost ändå är, så blir det dyrt eller kolhydratrikt att överäta.

Tillbaka till mina mejeriprodukter och “så mycket fett jag vill ha eller behöver”. Samt att träningen nu ska igång igen. Men nu lite mindre promenader och desto mer styrketräning. Jag har dragit på det och inte förberett mig riktigt som jag borde, men nu är gränsen nådd. Det kanske innebär att jag tappar vikt långsammare om jag helt plötsligt bygger muskler igen, men det går bra. Omformande av kroppen tar lite tid och förstör ren viktnedgång. I alla fall tills man når den tröskeln då muskelvikten i sig ökar förbränningen. Och förstås, själva träningen som kommer att vara tung, kommer också att göra sitt för förbränningen.

Jag har inte gjort någon definitiv plan och periodisering. Det kan gott få vänta, jag måste ändå förberedelseträna en stund innan jag måste hyperfokusera.

Vikten den här veckan stannade på 105,3, vilket är ett kilo upp från förra veckan. Ett resultat av överätande – och då för mycket kolhydrater. Majoriteten från frukt och grönt – men det är kolhydrater likväl. Det ger oss en graf som ser ut så här:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *