Planerna och andra mätvärden.

Jag lovade i ett halvsvagt ögonblick att jag skulle gå ned under 100kg till den 18/8. Om jag leker med tanken att jag använder min gamla våg så skulle det vara “bara” 8,5kg på 19 dagar. Det är lite väl positivt misstänker jag nu, men men, varje hekto räknas, om målet är hårt men jag endast skulle nå 104kg t ex, så skulle jag ändå vid det laget ha minskat en grad av överviktighet enligt BMI samt att jag skulle vara halvvägs i det stora viktnedgångsprojektet. Så, friskt vågat, hälften vunnet.

Men hur då? För det första, gå tillbaka till livet efter skrovmål men före Kavli’s flatbröd =D

Författarna till Protein Power (LCHF varianten) har en ännu nyare uppdaterad bok. Det har blivit mer LCHF av Protein Power nu. Inte hela vägen fullt ut, men närmare och närmare när de gäller mättat fett för att hjälpa metabolismen på traven. Hur som helst, deras senaste bok är ett 6-veckorsprogram. De första två veckorna ser ut ungefär som vilket interventionsprogram som helst, nära nog oavsett vilken kosthållning/diet man än tittar på. Här är kanske tonvikten lite mer mot protein och viss kalorirestriktion, men tja, det ser intressant ut, tankarna bakom det ser tillräckligt solida ut för att jag ska prova på det. Och inte minst, jag slipper tänka själv då det är relativt väl styrt vad jag ska och inte ska äta.

Jag ser fram mot att slippa tänka och grubbla. Jag tänker dessutom låta bli att väga mig varje dag under de närmaste tre veckorna. Vi får se om jag klarar av det eller inte. 🙂 Och det blir inmätning varje måndag nu fram till den 18/8.

Så, tempoväxling på ingående!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *